ליקויי למידה

לקויות למידה הוא שם כולל לקבוצת הפרעות שמשפיעות על טווח רחב של מיומנויות לימודיות או תפקודיות, ובעטיין אדם מתקשה ללמוד מידע או מיומנויות חדשים, או להפגין את ידיעותיו באופן הצפוי מאדם בגילו ובמנת המשכל שלו.

על פי המדריך האבחוני DSM-IV, ההגדרה המקובלת לצורך קביעת אבחנה של לקות למידה היא שמדובר במצב שבו הישגי היחיד במבחנים סטנדרטיים בקריאה, חשבון או בהבעה בכתב, המועברים באופן אישי, נמוכים במידה משמעותית מהמצופה על פי גילו, רמת השכלתו ורמת המשכל שלו. בעיות הלמידה האלו מפריעות לאדם במידה מובהקת להישגים האקדמיים או לפעולות החיים היומיומיות, המחייבות כישורי קריאה, חשבון או כתיבה. בהגדרה זו של המדריך האבחוני, מופנה הדגש ל"מודל הליקוי", וההתייחסות היא לפער בין הישגים מצופים לבין רמת הביצוע במבחני הישגים.

הלקויות עשויים להתבטא בשלושה תחומים עיקריים:

תחום רגשי חברתי,תחום התנהגותי,תחום קוגניטיבי

סטודנט שחושד בכך שיש לו ליקויי למידה או שיודע על בעיה כזו מימי התיכון ייגש לדיקאנט הסטודנטים במכללה שלו, יציג אישור מגורם מתאים(פסיכולוג,מכון אבחון מתאים) ימלא טפסים ולאחר בדיקה באם ימצא מתאים יקבל אישור הארכת זמן בבחינות.